LPG vzniká při rafinaci ropy, případně jako kapalná frakce separovaná od metanu v průběhu těžby zemního plynu. Jde o směs zkapalněných rafinérských plynů, uhlovodíků, obsahujících převážně propan, butan a menší množství vyšších uhlovodíků. Propan-butan je v současnosti nejvíce využívaný plyn v dopravě.
Za normálních atmosférických podmínek se propan-butan vyskytuje v plynné formě. Ochlazením nebo stlačením ho lze převést do kapalného stavu. Pak se jeho objem zmenší 260x. Snadný přechod mezi oběma skupenstvími je výhodný zejména pro praktické využití. Zajímavostí je, že poměr obsahu propanu a butanu v LPG je závislý jak na dodavatelích, tak na zimním či letním období.
Stlačený zemní plyn, metan, představuje díky vysokému oktanovému číslu čisté palivo. Nemá problémy se současnými ani budoucími emisními limity. Vozidla na zemní plyn produkují výrazně méně škodlivin, než ta s klasickým pohonem. To napomáhá v boji se skleníkovým efektem i znečištěným ovzduším ve městech. Přechod na CNG snižuje emise:
CNG se využívá v klasických benzinových motorech a je možné jej kombinovat s původním palivem. Na světě jsou ohromné zásoby zemního plynu. Lidstvu mají dle současných odhadů vydržet několikanásobně déle než zásoby ropy. Díky rozložení nalezišť po světě zároveň těžba méně trpí turbulencemi v nestabilních oblastech.
Na českém trhu je k dispozici několik modelů sériově vyráběných CNG vozidel.
Motoristům je k dispozici více než 220 CNG stanic.
Ceny CNG jsou udávány v kg nebo v m3, přepočet mezi nimi je 1 kg CNG=1,4 m3 CNG